Захищено право орендаря на користування земельною ділянкою
24.10.2017
Визнано недійсним в інтересах орендодавця договір оренди земельної діялнки
16.01.2018

Виправдано особу у справі про адміністративне правопорушення за ч.1 ст.173-2 КУпАП

Справа № 405/6181/17

3/405/1607/17

           ПОСТАНОВА

             ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 грудня 2017 року суддя Ленінського районного суду міста Кіровограда Льон С.М., розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, що надійшли з Кропивницького ВП ГУ ПН в Кіровоградській області, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, проживаючого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2,

за ч. 1 ст. 173-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, –

Справа розглянута за участю представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності – адвоката Ковальової Г.К.

           ВСТАНОВИВ:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення серії АА № 519822 від 10.10.2017 року ОСОБА_1 08.10.2017 року близько 19:00 год. АДРЕСА_1, висловлювався грубою нецензурною лайкою на адресу своєї дружини ОСОБА_1 та своїми діями вчинив насильство в сім’ї психологічного характеру, за що передбачена адміністративна відповідальність згідно ч.1 ст. 173-2 КУпАП.

Згідно письмових пояснень наданих до суду ОСОБА_1 вину в інкримінованому адміністративному правопорушенні не визнав в повному обсязі, не мав умислу на спричинення насильства в сім’ї. Також, до протоколу замість оригіналів документів додані нечіткі ксерокопії, тому просив закрити справу у зв’язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Дослідивши матеріали справи та пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, суд приходить до наступного.

Так, стаття 7 КУпАП визначає, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв’язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ч.1 ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення відповідно до ст. 245 КУпАП зокрема є: своєчасне, всебічне, повне і об’єктивне з’ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Відповідно до ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім’я, по батькові

особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно  матеріальну  шкоду,  про це також зазначається  в протоколі.

Стаття 251 КУпАП визначає, що доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами. Обовязок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255 КУпАП.

Статтею 62 Конституції України та статтею 6 Конвенції про захист прав та основних свобод людини передбачено, що обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, усі сумніви щодо доведеності вини тлумачаться на її користь та кожна людина вважається невинною поки її вину не доведено згідно закону.

Так, до протоколу про адміністративне правопорушення серії АА № 519822 від 10.10.2017 року, складеного відносно ОСОБА_1, додані документи, а саме: копія рапорту інспектора-чергового Кропивницького ВП ГУНП в Кіровоградській області, заява, написана ОСОБА_2, пояснення ОСОБА_2 та пояснення самого ОСОБА_1, які належним чином не завірені, а деякі з них є нечіткими, текст нерозбірливим.

Адміністративна відповідальність, передбачена ч. 1 ст. 173-2 КУпАП, настає за вчинення насильства в сім’ї, тобто умисне вчинення будь-яких дій фізичного, психологічного чи економічного характеру (застосування фізичного насильства, що не завдало фізичного болю і не спричинило тілесних ушкоджень, погрози, образи чи переслідування, позбавлення житла, їжі, одягу, іншого майна або коштів, на які потерпілий має передбачене законом право, тощо), внаслідок чого могла бути чи була завдана шкода фізичному або психічному здоров’ю потерпілого, а так само невиконання захисного припису особою, стосовно якої він винесений, непроходження корекційної програми особою, яка вчинила насильство в сім’ї, що має бути підтверджено належними та допустимими доказами, які в матеріалах даної справи фактично відсутні, тому можливо зробити висновок про відсутність в діях ОСОБА_1 складу даного адміністративного правопорушення.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, якщо відсутній склад адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 247283284287 КУпАП, суд

         ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі про адміністративне правопорушення у відношенні ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, за ч.1 ст.173-2 КУпАПзакрити на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП у звязку з відсутністю в діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду Кіровоградської області через Ленінський районний суд міста Кіровограда протягом десяти днів з дня її винесення.

        Суддя Ленінського

        районного суду

        м. Кіровограда                                   ОСОБА_3

0 голосів